Co wpływa na wizerunek firmy?

Każda firma istniejąca na rynku musi posiadać elementy graficzne, które pozwalają klientom ją identyfikować. Taki system znaków graficznych, które stanowią symbole danego przedsiębiorstwa, stanowi identyfikację wizualną firmy. To, jak firma jest postrzegana przez klientów, zależy w wielkiej mierze od jakości elementów graficznych a także stopnia ich rozpowszechnienia.

Identycznie sytuacja wygląda w sytuacji marki. Kwestie wizerunkowe są ściśle powiązane z pozycją firmy na rynku.
Jak kształtować wizerunek firmy i marki?
Głównie musimy sobie zdawać sprawę, że wizerunek marki, który bardzo dobrze sprawdza się w postaci tradycyjnej, czyli np katalogowej, nie za każdym razem musi cieszyć się równie dobrym odbiorem w wersji elektronicznej. Internet rządzi się własnymi prawami i wbrew pozorom jest bardzo wymagający. Niejednokrotnie wizerunek firmy albo marki musi być wykreowany na nowo na potrzeby strony internetowej. W takich wypadkach bardzo przydatna jest księga znaku, która ułatwia pracę nad przystosowaniem symboli graficznych do potrzeb użycia w internecie.
Często wykorzystywanym narzędziem, które pozytywnie wpływa na wizerunek marki, jest tworzenie stron dedykowanych konkretnemu produktowi. Są tak zwane witryny produktowe. Takie działania nie wymagają dużych nakładów finansowych, a są skuteczne w budowaniu wizerunku oraz jego utrwalaniu. Należy sobie zdawać sprawę, że wersje papierowe materiałów reklamowych trafiają do docelowych grup klientów. W internecie taka kontrola jest ograniczona. A dodatkowo każdy internauta może w łatwy i szybki sposób sprawdzić konkurencję. Witryna internetowa, jest zatem ważnym elementem dokonywania wyboru przez ewentualnych klientów. Wszystkie jej elementy powinny być starannie przemyślane i dopracowane. Każda niedbałość będzie świadczyła o naszym nieprofesjonalnym podejściu.
Elementy wizerunkowe firmy są też wykorzystywane w kampaniach reklamowych. W kampaniach internetowych wykorzystuje się na przykład tak zwane reklamowe banery. Powszechnie stosowany jest również mailing, czyli przesyłanie klientowi docelowemu materiałów reklamowych a także utrzymywanie z nim stałego kontaktu. Odpowiedni wizerunek w internecie przekłada się na większą rozpoznawalność firmy oraz marki.
Więcej informacji: wizerunek firmy.