Identyfikacja wizualna firmy – logo

Wizerunek firmy projektuje wiele elementów. Filarem jest identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa. Są to wszystkie elementy wizerunkowe, które są projektowane w oparciu o te same założenia a także w podobnym stylu, tak ażeby wspólnie tworzyły spójną ogół.

Bardzo ważne cechy tożsamości wizualnej firmy to spójność a także unikalność. Jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej jest logotyp, który stanowi symbol firmy, stając się najbardziej charakterystycznym elementem jej wizerunku.
Logo – na co zwrócić uwagę?
Logo, czyli znak graficzny, na podstawie którego firma jest identyfikowana, jest główny w budowaniu oraz utrwalaniu wizerunku firmy. Musi spełniać kilka warunków. Dlatego tworzenie logo najlepiej powierzyć agencji reklamowej, która może pochwalić się podobnymi realizacjami. Warto obejrzeć poprzednie realizację i ocenić ich jakość. Wielką zaletą tego rozwiązania jest w głównej mierze kompleksowość usługi. Projekt jest przeprowadzany od początku do końca. Graficy w razie konieczności wykonują poprawki i dostosowują projekt do naszych oczekiwań. Należy pamiętać, że logo musi nawiązywać do działalności naszego biznesu. Musi być w czytelny sposób skorelowane z branżą, w której działa dana firma. Jednocześnie musi być unikalne, tak aby nie można go było pomylić z innym znakiem firmowym. Połączenie tych cech w jednym przyciągającym uwagę projekcie wymaga wiedzy, doświadczenia oraz dostępu do narzędzi takich jak programy graficzne.
Logo, czyli symbol naszej firmy, jest równocześnie najbardziej rozpoznawalnym elementem graficznym firmy. Dlatego projektowanie logo firmy powinno być oparte na znajomości branży, w której firma funkcjonuje oraz wyczucia rynku. Znak graficzny nie może być zbyt nieprosty. Niewskazane jest także, ażeby w jego projekcie zostało użyte zbyt wiele kolorów. Największe światowe marki mają proste dwu lub trzykolorowe znaki graficzne. Utrwalenie wizerunku firmy powinno opierać się na prostych symbolach, które łatwo zapadają w pamięć. Tym trudniej utworzyć projekt logo, który będzie wszystkie te warunki realizował, a więc będzie łatwy, unikatowy a także charakterystyczny. Właśnie dlatego firmy korzystają z pomocy agencji kreatywnych, które opracowują identyfikację wizualną.
Więcej informacji: projekt logo.