Jak pozyskiwać linki zewnętrzne

Strona www sama w sobie może pełnić rolę wizytówki, być przyjemnym doświadczeniem dla jej przypadkowych użytkowników, a także stanowić pomocne źródło dla zamkniętej grupy odbiorców. Co jednak w sytuacji, gdy pragniemy, aby wchodzili na nią wszyscy ludzie szukający danego produktu? Odpowiedzią jest pozycjonowanie stron internetowych. Dowiedz się jakie są sposoby na przeprowadzenie tego procesu, ile kosztuje a także jakie są wady oraz zalety najpopularniejszych technik.

Jak aktualnie wygląda marketing w wyszukiwarkach internetowych? Zdecydowaną dominację prowadzi Google, który w Polsce odpowiada za blisko 99% wszystkich wyszukań. Fachowcy odpowiedzialni za pozycjonowanie są zgodni co do tego, że wszelkie sposoby promocji w naszym kraju powinny się skupiać właśnie na optymalizacji dla tej wyszukiwarki. Metody pozycjonowania można podzielić na kilka sposobów: on-site, off-site, oraz etyczne i nieetyczne.Pierwszy podział jest bardzo intuicyjny, bo pokazuje jasno, że mamy styczność z tym co na stronie a także poza nią. W obrębie witryny możemy prowadzić techniczną optymalizację tzw. SEO. Będą to więc takie czynności jak aktualizacje tekstów, przyspieszenie działania witryny, zmniejszenie wagi fotografii, poprawa nagłówków (h1 – h6), integracja mikrodanych czy dzisiejszych kategorii. Poza stroną istnieje cały internet, a właściwie bliżej nieokreślona liczba witryn internetowych. Podobnie jak w faktycznym świecie, tak na portalach internetowych jedne mogą odnosić się do drugich. W sieci robi się to za pomocą linków. Jeśli link przybierze postać do-follow to przyczyni się do zwiększenia pozycji strony w wynikach organicznych.Pozycjonowanie stron ma jeszcze jedno oblicze – może być przeprowadzone w sposób nieetyczny bądź w zgodzie z bieżącymi w unormowanych zaleceniach standardami. Na czym polega tzw. black hat seo? Często mowa jest o pozyskiwaniu linków samoczynnie, taki który będzie zagrażał reputacji strony i w rezultacie narażał ją na niepotrzebne ryzyko. Wyszukiwarka Google jest zaprogramowna w taki sposób, ażeby wykrywać wszelkiego rodzaju nadużycia. Gdy na stronie widnieje zbyt duża liczba słów kluczowych, a poszczególne statystyki (np. liczba adresów ip odnoszących się do strony, liczba linków wychodzących z jednej podstrony) wyglądają nienaturalnie to na stronę może zostać nałożona kara. Odwołanie się od niej to często kwestia kilku tyś. zł. Warto mieć to na uwadze, aby dbać o dobre imię marki. Sprawdź: SEO sklep – seospot.pl.