Pozycjonowanie strony w internecie jest jak znakomita marketing – przyciągnie do nas wielu użytkowników, zainteresowanych zakupem naszego produktu czy skorzystaniem z naszych usług. Jednakże powinno się pamiętać, że wysoka pozycja w rankingu wyszukiwania algorytmu google to proces długotrwały, który monitorować należy na bieżąco. Roboty wyszukiwarek na prawdę często uaktualniają i ulepszają swoje algorytmy, a oprócz tego konkurencja nie śpi i również woli zdobywać klientów.
Jak więc wygląda pozycjonowanie stron w praktyce? Na co zwrócić uwagę, by zyskać jak najwięcej?
Interesująca tekst na witrynie
Strona tworzona jest dla użytkowników. Ma zachęcić ich do skorzystania z usług i sprawić, że będą chcieli kupić produkt. Powinna być więc przejrzysta i czytelna. Zachęcające nagłówki, ciekawe zdjęcia czy umieszczony w widocznym miejscu formularz kontaktowy, to tylko jedne z wielu rozwiązań. Upowszechnianie strony w sieci to także stosownie dobrane słowa kluczowe. Żeby wiedzieć, jakich fraz użyć możemy przemyśleć witryny konkurencji lub pomyśleć, jakie wyrazy a także kompletne wyrażenia konsumenci mogą wpisywać w polu wyszukiwarki. Następnie słowa te powinny zostać równomiernie rozmieszczone w treści. Zawarcie ich w nagłówkach pierwszego, drugiego i trzeciego rzędu, oraz w opisie meta description czy opisach grafik na stronie, pomoże podnieść pozycję w wyszukiwarce. Nie zapominajmy o frazach z długiego ogona i na bieżąco monitorujmy sytuację. Istotne są także działania zewnętrzne, jak przykładowo. pozyskiwanie linków.
Pozycjonowanie, a programowanie strony internetowej
Zanim przeniesiemy nasz biznes do internetu musimy z uwagą przemyśleć, jak ma wyglądać nasza przyszła strona internetowa. Zacznijmy od treści, które pragniemy przekazać i grafik a także fotografii, które pragniemy umieścić na witrynie. Dodatkowo strona musi bardzo dobrze wyglądać na każdym urządzeniu, od komputerów stacjonarnych, po laptopy, a na urządzeniach mobilnych kończąc. Zadbajmy więc o jej responsywność i czytelną nawigację na stronie. Nie zapominajmy o działaniu, jakim jest linkowanie. Pomaga ono zwiększyć pozycję w wyszukiwarkach i powoduje, że witryna staje się bardziej rozpoznawalna. Może mieć charakter wewnętrzny i odnosić się do innych artykułów w obrębie tej samej strony, albo zewnętrzne z odnośnikami z zewnętrznych serwisów. Dodatkowe informacje: profil linków.