SEO i pułapki z nim związane

Z internetu korzystamy praktycznie dzień w dzień. Na komputerach, smartfonach czy tabletach przeglądamy interesujące nas witryny internetowe, dokonujemy zakupów, oglądamy filmy czy dokonujemy płatności on-line. Szukamy przydatnych informacji, wpisując określone frazy w polach wyszukiwarek.

Z tego względu pozycjonowanie stron to konieczność. Umożliwia przedstawić się w internecie potencjalnym użytkownikom, a w konsekwencji zwiększa zainteresowanie witryną i podnosi zyski ze sprzedaży produktów i usług. Jednakże jak się do tego zabrać? Jak wygląda promowanie strony w sieci?
Pozycjonowanie strony – słowa kluczowe
Najważniejsze w konstruowaniu zawartości strony są frazy. To dzięki nim konsumenci dostają to, czego chcą, a roboty wyszukiwarek wiedzą, jak indeksować witryny. Mogą mieścić się w opisach produktów, opisach kategorii, artykułach blogowych czy specjalistycznych. Często używa się do tego też popularne teksty preclowe a także artykuły zapleczowe. Muszą być równomiernie rozmieszczone w tekście, niemniej jednak nie zmniejszać a przy tym zawartości merytorycznej treści. Im dużo lepiej dobrane do branży, tym lepszy można zyskać efekt. Korzystne jest także umieszczanie fraz z długiego ogona, czyli tych bardziej szczegółowych.
Jak wybrać odpowiednie frazy? Głównie zastanów się, jakie wyrażenia będą wpisywać konsumenci, o ile interesować ich będzie Twój produkt. W dalszej kolejności możesz przebadać witryny konkurencyjne. Nie zapomnij również o narzędziach pokazujących intensywność wyszukań danych fraz podstawowych. Masz do wyboru narzędzia płatne albo darmowe. Najpopularniejszym jest google trends.
Zawartość techniczna strony, a widoczność w internecie
Oprócz słów priorytetowych na prawdę istotna jest konstrukcja witryny. Linkowanie a także przejrzystość kodu html to podstawy, o których powinniśmy pamiętać przechodząc przez cały proces pozycjonowania. Na czym polega pozyskiwanie linków? Jest to zwyczajnie umieszczanie odnośników w obrębie naszej witryny internetowej albo poza nią, na innych serwisach. Z tego powodu dzieli się je na zewnętrzne i wewnętrzne. Może być także pozyskiwane w sposób naturalny, jeżeli komuś spodobał się nasz produkt, lub nienaturalnie, gdy sami będziemy podejmować działania umieszczania linków w innych witrynach. Zobacz również: blogi zapleczowe.